buona sera

Ha valaki megfogná a kezem....

Justine

2016. október 04. 14:36 - nem a szőke

Justine… Durell regényhősének nevén szólított sokáig a levelekben, és üzent a regény aláhúzott soraival is. Mégsem értett meg soha, nem figyelt azokra a sorokra sem melyeket jellemzően ő húzott alá.

"..az egyetlen, ami állandó volt előreláthatatlan cselekedeteiben, az az őrjöngő küzdelem volt, hogy kitörjön önös befelé-fordultságából. És minden akciója tévedésbe, bűntudatba, megbánásba torkollott. ...  "  Justine küzdelme saját magával egy pillanatra sem szűnt meg. Gyerekként, kamaszként, felnőttként, anyaként és igen NŐKÉNT, sohasem érezte, hogy megfelel,  hogy elég jó, hogy elfogadják, hogy szeretik.

deadgirls_tumbir.jpgVolt benne valami megoldatlan belső csomó, amelyet mindenáron ki akart bogozni,...Justine a maga módján nem is az életet kereste, hanem valamiféle revelációt, ami egységbe rendezné az életet, és értelmet adna neki.  ... úgy tetszett, sohasem lesz része a boldogságban, amelyre mint annyian, sóvárogva áhítozik...." 

Egy egymást mardosó, szűnni nem akaró fájdalmakkal terhelt kapcsolatot próbáltunk feldolgozni. Ő azzal, hogy  kimetszette a számára fontos gondolatokat, én, pedig, hogy a sorok között is választ kerestem a kapcsolat sikertelenségére.

Az elfogadás utáni sóvárgás, hogy alkalmatlan vagyok  a szerepre – mindegy melyik az a kedvesé, a gyereké, az anyáé – olyan mélyen ívódott belém, hogy egy percre sem tudtam elfelejteni. Amikor a lányok esküvőről álmodoznak, én akkor sem láttam magam előtt a képet, hogy igen, lesz valaki, akinek majd jó leszek.

Ez az érzés és az ehhez társuló önmarcangolás örökre elkísért.  Hiába néztem szembe vele hogy a szerelmünket mérgező vaginizmust a gyerekkori erőszak kísérlete váltotta ki, és nem én, nem az a kislány a hibás, nem tudtam önfeledten ölelni. Később, mikor a szeretet éhségem mindent elsöprően áradt el bennem és végre sikerült, és kiszabadultam a börtönből, már késő volt, már csak megalázni akart.

Évtizedek teltek el, és egyszer csak felbukkant az első szerelem, és gyorsított felvételként söpört végig megint a boldogság, majd a másikra ismerés és csalódás, hogy igen, ez lett a szerelemből, ez lett kettőnkből, és akkor egyszer csak  megértettem, hogy milyen jó, hogy az a fiatal kori szerelem elmúlt, mert ezt az embert sosem tudtam volna szeretni.

…Ha ma visszatekintünk elmúlt kapcsolatainkra, hányan és hányszor éljük meg, hogy  félreismertük a másikat, félreismertük az érzelmeket, szerelmet gondoltunk  a vágy helyett, összetartozást reméltünk a kényelem esetén.

Így van ez ma is, amikor regisztrálunk egy oldalra, és bejelölünk, visszajelölünk, írunk, válaszolunk, és valamiben reménykedünk.

Az online társkeresésben a legnehezebb talán nem is az, hogy megértsük mit akar a másik, hanem, hogy eldöntsük, mi mit akarunk.  A nagy őt keressük, az igaz szerelmet, egy társat,  vagy addig is valakit, akivel jó néha ágyba bújni. Talán ez a legnehezebb, felismerni, elfogadni saját vágyainkat, saját szándékunkat, ehhez  nagyon sok türelem kell, jó orral kiszimatolni a megfelelőt.

 Fotó:deadgirls.tumbir.com/Pinterest

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://buonasera.blog.hu/api/trackback/id/tr6311767151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása